Виж пълна версия : Проблем с инсталация на slackware-10.1
Hardware_fan
02.03.05 г., 23:28
Аз съм пълен начинаещ в Линукс. Разделих си харда на 2 - на единия дял WinXP, а на другия смята да си кача slackware-10.1. Изтеглих го на 2 диска, но не иска да бутне от 1-я. Защо? На всеки диск има по 3 файла. Единият е slackware-10.1-install-d1.iso - 660МБ,
slackware-10.1-install-d1.iso.asc - 1КВ и
slackware-10.1-install-d1.iso.md5 - 1KB.
Не другият са slackware-10.2-install-d1.iso - 660МБ,
slackware-10.2-install-d1.iso.asc - 1КВ и
slackware-10.2-install-d1.iso.md5 - 1KB.
Не бутва. Гледам, че 660МВ файлове са архиви, деархивирам ги и качвам целите архиви на диск 1 и 2 + съответните файлчета дето са по 1 КВ и пак не ще да бутне от диска. Как да си го инсталирам?????????
Siemens
02.03.05 г., 23:51
ти не си записал самите дискове както трябва.
iso файловете не са точно казано архиви - това са "образи" на дискове. А другите два малки файлчета са само checksums (суми за проверка). Та - трябва с програма за записване да избереш запис на образ - т.е. да се запише самото ИСО. А както си ги отворил и записал - така става, но не се записва коректно boot информацията - за това не можеш да заредиш.
Отдавна не съм позлвал nero под windows , но която и версия да ползваш трябва някъде в менютата да има опция "burn image" - изпечи образ - и от диалога намираш ISO файла - другите два малки файлчета не те интересуват.
След като приключиш с така описаното записване вече дисковете ще буутват. И тук други хора ще ти обяснят как да инсталираш.
Само един съвет от мен - виждам, че си абсолютно начинаещ - не само с linux - просто не започвай със slackware ;)
BTW - за да инсталираш линукс са ти нужни два дяла - един за самия линукс и един swap дял - нещо като swap файла на windows, но се слага на отделен файл.
prestige
03.03.05 г., 00:29
...Само един съвет от мен - виждам, че си абсолютно начинаещ - не само с linux - просто не започвай със slackware ;)...